مجموعه ایران کالر عرضه کننده انواع رنگ روغنی اصفهان، فروش رنگ کامپیوتری، رنگ صنعتی اصفهان و انواع رنگ اپوکسی صنعتی را برای مشتریان عزیز خود است. این مجموعه سال های زیادی است که در زمینه فروش و اجرای رنگ های صنعتی فعالیت دارد. محصولات عرضه شده توسط مجموعه ایران کالر از تنوع بسیاز زیادی برخوردار هستند. جهت اطلاع از قیمت های به روز انواع رنگ های صنعتی با ما در تماس باشید.

از رنگ صنعتی اپوکسی برای  سطوحی که تحت سایش مکانیکی منظم هستند استفاده می شود. به عنوان مثال، می توان از آن ها هنگام تزئین کف، دیوار استفاده کرد. با توجه به اینکه هیچ ماده مضر در ترکیب این ماده نهایی وجود ندارد، برای نقاشی محل زندگی، قطعات مبلمان مناسب هستند. همچنین برای تزئین نمای خارجی، نرده ها، دکوراسیون خیابان استفاده می شوند.

رنگ صنعتی

رنگ صنعتی

در اواسط قرن گذشته، رنگ اپوکسی به طور گسترده ای در صنعت رنگ استفاده می شد، رنگ صنعتی اپوکسی برای پوشش سطوح فلزی به منظور افزایش مقاومت در برابر فرآیندهای خوردگی استفاده می شد. پس از آن، استفاده از سیلیکات روی اتیل برای این منظور استفاه می شد، اما در گذر زمان با رزین اپوکسی جایگزین شد.

رنگ صنعتی از هر نوعی که باشد چه رنگ صنعتی پلی یورتان و چه رنگ صنعتی اپوکسی و چه رنگ های صنعتی دیگر، باید حداقل 80٪ روی در ترکیب خود داشته باشند. بیشتر این پوشش ها به عنوان ماده اولیه استفاده می شوند، با این حال، بعضی اوقات می توان آن ها را به تنهایی نیز استفاده کرد. رنگ اپوکسی حاوی روی، امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از رنگ اپوکسی می توان در محیط های داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد. لایه ی ایجاد شده توسط رنگ اپوکسی در برابر عوامل محیطی مقاوم هستند. از رنگ های اپوکسی حتی در مناطقی مانند کارخانه های تولیدی نیز استفاده می شوند.

رنگ اپوکسی را می توان با برس یا اسپری مخصوص انجام داد. رنگ های اپوکسی دو جزئی هستند، رزین و سخت کننده، پودر، آئروسل (که عمدتا برای رنگ آمیزی قطعات اتومبیل استفاده می شود). برای نیازهای خانگی، عمدتا از ترکیباتی استفاده می شود که بر اساس رزین اپوکسی سرد هستند. چنین رنگ هایی پس از یک روز یا بیشتر بدون تأثیر اضافی روی سطح، سفت می شوند.

مکان هایی که به پوشش هایی با مقاومت بالا احتیاج دارند، تنها از طریق اپوکسی تامین می شوند. رنگ اپوکسی نمونه ای بسیار محبوب رنگ و لاک هستند. رنگ مبتنی بر اپوکسی را می توان روی سطوح فلزی، چوب، پلاستیک، شیشه و سایر مواد استفاده کرد. برای انتخاب ترکیب رنگ آمیزی مناسب برای شرایط خاص، باید نکاتی را در نظر بگیرید: مثلا نوع سطحی که قرار است رنگ آمیزی شود.

فروش رنگ صنعتی

رنگ های مبتنی بر اپوکسی از رزین ساخته می شوند. آن ها یک لایه پوشش با دوام روی سطوح ایجاد می کنند. فروش رنگ صنعتی بر اساس نوع ترکیبات این رنگ متفاوت است.

ترکیبات رنگ های صنعتی شامل موارد زیر است:

  1. رقیق کننده: که برای انحلال بهتر و ترکیب اجزای مورد نیاز رنگدانه ها برای رنگ آمیزی به رنگ دلخواه استفاده می شود.
  2. سخت کننده: خشک کردن رنگ را تسریع می کنند و بر مقاومت پوشش تأثیر می گذارند.
  3. چسب: بهبود ویسکوزیته رنگ
  4. فایبرگلاس :برای بهبود مقاومت در برابر حرارت

نسبت این مواد در یک رنگ، مستقیماً به نوع ناحیه ای که رنگ می شود، بستگی دارد. به عنوان مثال، برای رنگ آمیزی کوره ها، از یک پوشش حرارتی با حداقل مقدار حلال و چسب الیاف شیشه استفاده می شود. از اپوکسی های پودر شده معمولاً برای انواع قطعات فلزی که برای مصارف صنعتی مورد نیاز هستند، استفاده می شود. برای سخت شدن پوشش های رنگ صنعتی به تجهیزات خاصی نیاز است. پس از خشک شدن، رنگ پودری اپوکسی برای فلز، یک پوشش محافظتی بسیار مستحکم و بادوام ایجاد می کند که می تواند نه تنها در برابر فشار مکانیکی، بلکه در اثر دماهای بالا (تا 1000 درجه)، رطوبت، خاک نیز مقاومت کنند.