رنگ های قابل شست و شو برای دیوار

معرفی بهترین رنگ های قابل شست و شو برای دیوار

مقدمه

رنگ آمیزی دیوار یکی از کارهای بسیار زیبایی است که می ‌تواند به فضای داخلی ساختمان ها جانی دوباره ببخشد. اما علاوه بر رنگی که برای دیوارها انتخاب می ‌کنید، جنس آن نیز می ‌تواند در زیبایی بیشتر آن موثر باشد. با توجه به این که بعضی از قسمت ‌های خانه مثل: سالن پذیرایی، آشپزخانه و غیره که در آن رفت و آمد زیاد است امکان کثیف شدن دیوارها نیز نسبت به مکان های دیگر بیشتر می باشد به ویژه اگر یک کودک خردسال نیز در خانه داشته باشید، که به نقاشی کردن بر روی دیوار علاقه داشته باشد، با رنگ آمیزی دیوارها می توانید فضای داخلی ساختمان های خود را بازسازی کنید.

در چنین شرایطی همه ی افراد به دنبال یک رنگ قابل شست و شو خواهند بود که بتوانند به راحتی حتی با کشیدن یک دستمال مرطوب آلودگی‌ های ناشی از لکه ‌های روغن پاشیده شده بر روی آن در حین آشپزی، نقاشی های کودکان و یا گرد و غبار های موجود در هوا را از بین ببرند. من در این مقاله قصد دارم به شما عزیزان بهترین رنگ ‌های قابل شست وشو برای دیوار را معرفی کنم. اگر شما نیز به دنبال چنین رنگ ‌هایی می‌ باشید، می ‌توانید به نمایندگی فروش رنگ الوان در اصفهان مراجعه کرده و رنگ مد نظر خود را خریداری کنید.

رنگ‌ های قابل شست و شو چه خصوصیاتی دارند؟

رنگ ‌های قابل شست و شو همان طور که از اسمشان مشخص است، حتی با شستن آب و صابون امکان ندارد که کمرنگ شوند و یا این که  از روی دیوار پاک شوند. این مدل رنگ ‌ها حتی با نشستن گرد و غبار بر روی آن ها امکان تمیز کردنشان وجود دارد و آلودگی ‌ها به خورد آن ها نمی ‌روند.

معرفی بهترین رنگ های قابل شست و شو برای دیوار

از ویژگی ‌های دیگر آن ها می ‌توان به دوام بالای آن ها در برابر ضربه، خش، اشعه‌ ماوراء بنفش و رطوبت اشاره کرد. علاوه بر آن این رنگ ‌ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به راحتی می ‌توان آن ها را ترمیم کرد. به دلیل همین خصوصیاتشان از آن ها در مکان ‌هایی که امکان آلوده شدن دیوار ها زیاد است مثل مدارس، آشپزخانه، اتاق کودکان و غیره استفاده می‌ کنند.

معرفی بهترین رنگ های قابل شست و شو

از مهم ترین و پر طرفدارترین رنگ‌ هایی که برای دیوارها استفاده می‌ کنند که قابلیت شست و شو نیز دارند، می ‌توان به رنگ ‌های روغنی، آکریلیکی، سیلیکونی و رنگ ‌های ساخته شده بر پایه ی سیمان اشاره کرد.

رنگ‌ های قابل شست و شو چه خصوصیاتی دارند

در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جدا گانه می‌ پردازم.

آشنایی با رنگ روغنی

رنگ های روغنی از قدیمی ‌ترین و پر استفاده ‌ترین رنگ ‌های قابل شست و شو به شمار می آیند که مقاومت آن ها در مقابل خراش، ضربه و همچنین رطوبت بسیار بالا می باشد. و به خاطر ترکیب شدنشان با اکسیژن، حالت ژله مانندی به خود می ‌گیرند که انعطاف پذیری آن ها را نیز بالاتر می برد. این رنگ را به راحتی می‌ توان با آب و صابون شست، بدون آن که از ماهیت آن کم شود.

به خاطر منحصر به فرد بودن این رنگ از آن بیشتر برای بالا بردن مقاومت دیوارهای گچی به ویژه در مناطق مرطوب و همچنین به عنوان یک کاور برای درب و پنجره‌ ها استفاده می کنند. چرا که این رنگ‌ ها همان طور که گفته شد دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت می‌ باشند و می ‌توانند حتی به عنوان یک ضد قارچ نیز عمل کنند.

 معرفی رنگ آکریلیک

رنگ‌ های آکریلیکی را به راحتی بر تمامی سطوح منازل مسکونی به جای کاغذ دیواری می ‌توان استفاده کرد. در این رنگ از رزین اپوکسی استفاده شده که پوشش و دوام آن را بالا برده است و حتی می ‌توان از آن برای رنگ آمیزی دیوار های متخلخل هم استفاده کرد. بدون بو بودن رنگ ‌های آکریلیکی باعث شده است، تا طرفداران زیادی پیدا کنند و روش کار با آن نیز بسیار ساده باشد. شما می توانید با رقیق سازی آن با آب اقدام به رنگ آمیزی سطح مورد نظر نمایید.

از ویژگی ‌های دیگر این نوع رنگ ‌ها می‌ توان به دوام بالای آن ها در برابر ضربه و سایش اشاره کرد. علاوه بر آن این رنگ ‌ها ضد زنگ بوده و برای محافظت از قطعات فلزی در مقابل رطوبت بسیار کاربردی می‌ باشند.

آشنایی با رنگ های سیلیکونی

این نوع رنگ ها از مواد معدنی و آلی تشکیل شده‌ اند که به آن ها خاصیت الاستیکی داده است. علاوه بر آن پوشش دهی بسیار مقاوم و بالایی دارند. بی بو و بی ضرر بودن این نوع رنگ ها سبب استفاده زیاد از آن ها به عنوان پوشش برای سطوح مختلفی شده که به تمیز کردن و شست و شوی مداوم نیاز دارند. رنگ‌ های سیلیکونی در مقابل آب نفوذ ناپذیر بوده و به سختی آلوده می ‌گردند. علاوه بر آن اگر به آن ها ضربه ای وارد شود، امکان ایجاد خش و سایش در آن ها کم خواهد بود.

معرفی بهترین رنگ های قابل شست و شو

 رنگ ‌های قابل شست و شو بر پایه ی سیمان

در ترکیب این رنگ‌ ها آهک، رنگ دانه، سیمان و موادی که در برابر محلول ‌های قلیایی پایدار هستند به کار رفته شده و مانند تمام رنگ های قابل شست و شوی دیگر در برابر آب و رطوبت پایدار می‌ باشند. بنابراین بیشترین مکان هایی که از آن ها برای رنگ آمیزی استفاده می‌ کنند زیر زمین ‌ها و اتاق‌ های زیر شیروانی می ‌باشند. برای خریداری این مدل رنگ ‌ها در کیفیت بالا می‌ توانید به مراکز فروش رنگ ساندورا مراجعه کنید.

 رنگ‌ های قابل شست و شو چه مزیت‌ هایی دارند؟

هزینه ‌ای که برای خریداری رنگ ‌های قابل شست و شو پرداخت می‌ کنید، در مقایسه با کاغذ دیواری بسیار کم تر است و به راحتی می‌ توانید از آن ها برای رنگ آمیزی سطوح مختلف بتنی، چوبی، آجری، گچی و غیره استفاده کنید.

بدون آن که رنگ از روی دیوار پاک گردد شما می ‌توانید آن ها را بشویید.

تنوع رنگی بالای آن ها باعث شده که انتخاب کردن برای شما راحت باشد. علاوه بر آن استفاده کردن از این نوع رنگ‌ ها نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارد.

سخن پایانی:

من در این مقاله از بهترین رنگ‌ های قابل شست و شویی که می‌ توانید برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید، صحبت کردم. همان طور که با خواندن این محتوا متوجه شدید این رنگ ‌ها علاوه بر ضد آب بودنشان خاصیت ضد باکتری دارند که برای استفاده در حمام و اتاق کودکان بسیار کاربردی و مناسب می‌ باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *