معرفی ابزار و مواد نقاشی ساختمان

یک نقاش ، برای اینکه پروژه نقاشی خود را براحتی و با موفقیت به انجام برساند ، به برخی از ابزارهایی احتیاج دارد که مادر مقاله معرفی ابزار و مواد نقاشی ساختمان به آنها میپردازیم. البته بسته به ماهیت پروژه نقاشی از ابزارآلات و مواد مختلفی استفاده میشود.

1-لباس مناسب نقاش : ابتدایی ترین وسیله برای نقاشی ، لباس نقاش است.لباس نقاش ها دارای جیب هایی هستند که برای حمل کلیه وسایل نقاش طراحی شده اند.

2- نوار اندازه گیری(متر): ناحیه مورد نظر برای نقاشی ، ابتدا توسط ، متر اندازه گیری میشود تا نقاش متوجه شود چه مقدار رنگ نیاز دارد و قبل از شروع نقاشی رنگ مورد نظر را به مقدار نیاز فراهم کند.مهم است که تمام رنگ ها به طور همزمان خریداری شوند تا از همخوانی رنگ ها اطمینان حاصل شود.

3-پرایمر در نقاشی ساختمان: پرایمر به آماده سازی ، آب بندی و محافظت از سطح مورد نظر برای نقاشی کمک می کند.اگرچه ممکن است نقاشی روی یک پرایمر بسیار دشوار به نظر برسد ، اما استفاده از پرایمر یک گام مهم برای پروژه های خاص است ، چون همه سطوح خواستار پرایمر نیستند.استفاده کردن یا نکردن از پرایمر به چندین عامل بستگی دارد ، از جمله سطحی که شما نقاشی می کنید (آیا لکه بدی روی سطح وجود دارد) و نوع رنگی که استفاده می کنید.

4-چسب نواری کاغذی: این چسب برای پوشاندن لبه های پنجره ها و لبه های قرنیزها ، حاشیه دیوارها و سایر اشیاء دیگری که نمی خواهید روی آن نقاشی کنید استفاده می شود.

5- قلم مو : برس های رنگ آمیزی در اندازه ها و کیفیت های گوناگون در بازار موجود هستند که انتخاب آنها براساس نوع رنگ ، نوع سطح و اندازه کار انجام میشود.برس ها با موی طبیعی و موی مصنوعی ساخته میشوند.

بخوانید : عمده فروشی رنگ ساختمان کجاست ؟
معرفی ابزار نقاشی ساختمان

انواع برس های رنگ آمیزی

برس ها با موی طبیعی از موی حیوانات مانند گراز ساخته میشوند.این برس ها ، برای رنگ های روغنی استفاده می شوند.
برس با موی مصنوعی از نایلون ، پلی استر و یا ترکیبی از این دو ساخته میشوند.این برس ها را میتوان برای رنگ روغنی اصفهان یا رنگ لاتکس استفاده کرد.برای رنگ لاتکس فقط از برس های مصنوعی استفاده کنید.

  • هرچه کیفیت برس یا غلتکی که خریداری می کنید ، بهتر باشد ، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
  • قبل از استفاده از برس مصنوعی ، آن را مرطوب کنید.با اینکار ، رنگ روی برس کمتر خشک می شود.
  • قلم مو را با رنگ زیاد بار نکنید.
بخوانید : عمده فروشی رنگ اپوکسی کجاست ؟
قلم مو نقاشی ساختمان

سایر ابزار مورد نیاز نقاشی

نردبان ، سطل رنگ ، کاردک ، غلتک نقاشی ، سینی رنگ ، پیستوله و سمباده از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی ساختمان هستند.البته نقاشی خانه به ابزارهای بیشتری نیاز دارد.نکته مهم این است که شما ابزار و مواد با کیفیت را خریداری کنید.کیفیت ابزارها و قیمت آنها بسیار متفاوت است که شما می توانید وسایل با کیفیت خوب را با قیمت متوسط پیدا کنید.هنگام خرید وسایل به این نکته توجه کنید که ابزارهای مناسب به شما در رسیدن به اهداف خود با افزایش کیفیت و کاهش زمان کار کمک می کنند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات نمایندگی رنگ اپوکسی اصفهان را مطالعه کنید.

لوازم نقاشی ساختمان