نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

مقدمه

در صورتی که قصد دارید خانه های خود را بازسازی کنید، معمولا نقاشی ساختمان یک راهکار عالی برای تغییر دکوراسیون ساختمان ها است. یکی از پرکاربردترین رنگ های ساختمانی برای نقاشی ساختمان، رنگ پلاستیکی است. در گذر زمان تولیدکنندگان رنگ های پلاستیکی، رنگ هایی با کیفیت بالاتری را تولید و روانه باز کرده اند. به دلیل ساختار شیمیایی به کار رفته در رنگ های پلاستیکی، آن ها از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. با خواندن این مقاله شما عزیزان می توانید اطلاعاتی درباره انواع رنگ پلاستیک ساختمان و مزایای استفاده از آن ها، بدست می آورید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رنگ پلاستیک

ویژگی رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیکی از مواد اولیه ای از جمله رنگدانه ها، رزین و حلال ها و سایر مواد افزودنی دیگر تولید می شوند. بسته به نوع ترکیباتی که در متریال آن ها به کار رفته است، کیفیت رنگ نیز تغییر می کند. با کمک این نوع رنگ ساختمانی شما عزیزان می توانید به راحتی پستی ها و ناهمواری های موجود بر روی سطوح دیوار را پوشش دهید. در صورت قرار گیری سطوح رنگ آمیزی شده به وسیله رنگ های پلاستیکی در معرض رطوبت و نور خورشید، ممکن است رنگ کیفیت خود را از دست داده و کمرنگ تر شود.

این نوع محصولات قابل شستشو هستند، این ویژگی باعث شده است تا از آن ها بتوان در سطوح مختلف ساختمان از جمله آشپزخانه ها استفاده کرد. افرادی که به تمیزی دیوارهای ساختمان های خود اهمیت زیادی می دهند، می توانند از رنگ های پلاستیکی استفاده کنند. در صورت ایجاد لکه بر روی سطوح رنگ آمیزی شده به وسیله رنگ های پلاستیکی، می توانید از مواد شوینده ی مخصوصی استفاده کنید.

مزایای رنگ پلاستیکی

از رنگ های پلاستیکی می توان به عنوان یک لایه محافظ در نمای داخلی ساختمان ها استفاده کرد. رنگ های پلاستیکی در مقایسه با سایر رنگ های ساختمانی دیگر از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند و همچنین در نتجه نهایی قیمت رنگ کاری پلاستیک بسیار تاثیرگذار است، از این جهت در صورت استفاده از آن ها هزینه اجرای نقاشی ساختمان توسط رنگ کار پلاستیک به شدت کاهش می یابد.

سرعت اجرای نقاشی ساختمان به وسیله رنگ های پلاستیکی بسیار زیاد است. برای رنگ آمیزی سطوح مختلف ساختمان ها می توانید رنگ های پلاستیکی را با سایر رنگ های دیگر ساختمان ترکیب کرده و بر روی دیوار اعمال کنید. این ویژگی باعث می شود تا شما عزیزان بتوانید بسته به سلیقه خود بهترین ترکیب رنگ را برای نقاشی ساختمان خود، انتخاب کنید.

مزایای رنگ پلاستیکی

انواع رنگ پلاستیک ساختمان

امروزه انواع رنگ های پلاستیکی در برند و سایزهای بسیار متنوع در بازار موجود هستند. فروشگاه ایران کالر به عنوان یکی از بهترین نمایندگی رنگ پلاستیک اصفهان  و مراکز فروش رنگ ساندورا قادر است کلیه ی رنگ های پلاستیک درجه 1 و 2 را با قیمت های بسیار مناسب خدمت مشتریان عزیز خود عرضه کند. اصولا رنگ های پلاستیک به دو صورت درجه 1 و 2 طبقه بندی شده و در مراکز فروش رنگ های ساختمانی عرضه می شوند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

رنگ پلاستیک الوان درجه 1

الوان یکی از برندهای معتبر رنگ پلاستیک است. این نوع محصول از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. رنگ های پلاستیک درجه 1 سرعت خشک شدن بسیار بالایی دارند. با استفاده از این نوع محصولات می توانید ایرادات سطوح را به خوبی پوشش دهید. آب به عنوان حلال مناسب برای رقیق تر کردن رنگ استفاده می شود. برای رنگ آمیزی سطوح گچی و حتی پارچه ها می توانید از آن ها استفاده کنید. این نوع محصول سازگار با محیط زیست است، این امر باعث شده است استفاده از آن ها، افزایش یابد. رنگ های پلاستیکی درجه 1 در وزن های مختلف در بازار موجود هستند.

رنگ پلاستیک الوان درجه 1

رنگ پلاستیک الوان درجه 2

میزان کیفیت این محصول در مقایسه با رنگ های پلاستیک درجه 1 کمی پایین تر است. در صورت استفاده از این محصول، می توانید چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطوح ایجاد کنند. در صورتی که قصد دارید از آن ها برای نقاشی ساختمان ها  استفاده کنید، در ابتدا بهتر است سطوح را از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک کنید. برای افزایش دوام رنگ های پلاستیک الوان درجه 2 بهتر است از یک لایه پرایمر در زیرکار استفاده کنید. جهت اطلاع از قیمت رنگ پلاستیک الوان درجه 2 می توانید به فروشگاه ایران کالر مراجعه کنید.

رنگ پلاستیک الوان درجه 2

تفاوت رنگ پلاستیک و نیمه پلاستیک

علاوه بر تقسیم بندی که در بالا به آن اشاره کردیم، رنگ های پلاستیک را به صورت تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک نیز در بازار موجود هستند. این دو نوع رنگ شباهت های بسیار زیادی به هم دارند، اما در مواردی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از عمده ترین تفاوت آن ها در قابلیت شستشو سطوح است. رنگ های تمام پلاستیک در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و در صورت ایجاد لکه بر روی سطوح آن ها، می توان به راحتی لکه را از بین برد. برخلاف رنگ های تمام پلاستیک، رنگ های نیمه پلاستیکی قابل شستشو نیستند. از این جهت در نمای خارجی ساختمان ها به هیچ عنوان نباید از رنگ های نیمه پلاستیک استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره دلایل استفاده از انواع رنگ پلاستیک ساختمان به طور کامل توضیح دهیم. رنگ های پلاستیکی یکی از رنگ های پر مصرف در نقاشی ساختمان ها است که در رنگ و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند. در صورتی که قصد دارید از کلیه ی مزایای رنگ های پلاستیکی بهره مند شوید، بهتر است آن ها را از فروشگاه های معتبری که در زمینه فروش رنگ های ساختمانی فعالیت می کنند، تهیه کنید. فروشگاه ایران کالر یکی از بهترین مراکز فروش انواع رنگ های ساختمانی در اصفهان است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به این مجموعه رنگ مورد نظر خود را متناسب با نوع پروژه خود با قیمتی بسیار مناسب، از این مجموعه خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *