هنگام نقاشی خانه از کجا شروع می کنید

هنگام نقاشی خانه از کجا شروع می کنید؟

هنگام نقاشی خانه از کجا شروع می کنید؟

نقاشی خانه می تواند هم هیجان انگیز و هم دلهره آور باشد.رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان جذابیت خیابان را افزایش می دهد و ظاهری تازه به ساختمان می بخشد و آن را در محیط اطراف خود جذاب تر و برجسته تر می کند.نقاشی داخل ساختمان راهی ارزان، ساده و در عین حال موثر برای دگرگونی کامل یک فضا است.با این حال، برای رسیدن به هدف مورد نظر خود، باید روشمند باشید و قبل از شروع کاری که قرار است انجام دهید ، برنامه ریزی کنید.چندین مرحله مهم وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی پروژه نقاشی خانه خود انجام دهید.در اینجا، ملاحظات اساسی را که منجر به یک پروژه موفق می شود، بیان می کنیم.

ملاحظات اصلی هنگام نقاشی خانه

نقاشی فضای بیرونی ساختمان به فکر و تعهد بیشتری نسبت به نقاشی داخلی نیاز دارد، زیرا اندازه و شرایط فعلی فضای خارجی خانه شما به طور چشمگیری بر زمان، پول و انرژی مورد نیاز برای تکمیل پروژه تأثیر می گذارد.علاوه بر این، رنگ آمیزی را نمی توان در همه انواع آب و هوا انجام داد، بنابراین برای جلوگیری از تاخیر، انجام کار در شرایط آب و هوایی مساعد بسیار مهم است.

در زیر چند نکته وجود دارد که هنگام برنامه ریزی برای نقاشی قسمت بیرونی خانه باید در نظر گرفته شود:

  • آیا این پروژه ای خواهد بود که خودتان انجام دهید یا یک متخصص را استخدام خواهید کرد؟
  • آیا برای محافظت از پوسته ساختمان نقاشی می کنید یا به دلایل زیبایی ؟
  • آیا قصد فروش خانه خود را دارید؟
  • وضعیت فعلی نمای بیرونی خانه چگونه است؟آیا قبل از شروع نیاز به پر کردن سوراخ ها یا تعمیرات دیگر دارید؟
  • چقدر زمان و پول را می خواهید به پروژه اختصاص دهید؟
  • در انتخاب رنگ ها، سبک معماری خانه و نمای کلی محله را در نظر بگیرید.
  • اگر خانه شما بیش از یک طبقه است، عوامل ایمنی را در نظر بگیرید.

ملاحظات اصلی هنگام نقاشی خانه

اگرچه نقاشی داخل خانه نیز نیاز به برنامه ریزی دارد، اما معمولاً می توان آن را سریعتر انجام داد و یکی از عوامل اصلی این است که کار تحت تأثیر آب و هوا قرار نمی گیرد.معمولاً یک روز برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق کافی است.با این حال، رنگ آمیزی درها، پنجره ها و تزئینات به زمان نیاز دارد تا به درستی آماده شود.

همانطور که برای رنگ آمیزی داخل آماده می شوید، این عوامل را در نظر بگیرید:

  • آیا قصد دارید کار را خودتان انجام دهید؟
  • چه تعمیراتی لازم است؟به دنبال آسیب آب، کپک، گچ آسیب دیده، سوراخ ها و سایر ناهنجاری هایی باشید که باید در مرحله آماده سازی قبل از اعمال رنگ اصلاح شوند.
  • چقدر حاضرید زمان و پول خرج کنید؟
  • هدف از رنگ آمیزی چیست؟آیا رنگ های جدید را برای بهبود دکوراسیون می خواهید یا قصد دارید خانه را بفروشید؟

همانطور که رنگ ها را از عمده فروشی رنگ ساختمان انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چه مدت باید با این انتخاب زندگی کنید.اگرچه ممکن است همراهی با جدیدترین سایه های رنگی هیجان انگیز باشد، اما ممکن است به سرعت از آنها خسته شوید.در عوض، سبک زندگی و فضایی را که دوست دارید در یک اتاق ایجاد کنید، در نظر بگیرید.

آماده سازی نمای بیرونی برای رنگ آمیزی

اگر هر گونه تعمیرات لازم را در نمای بیرونی منزل خود انجام داده اید، اکنون می توانید مراحل آماده سازی را برای نقاشی آغاز کنید.ممکن است مجبور شوید ناودان‌ها، لوله‌ها و سایر وسایل خارجی را بردارید تا بتوانید قسمت‌های زیر یا پشت آن‌ها را آماده کرده و رنگ کنید.درزگیرهای قدیمی را در اطراف پنجره ها، درها و سایر مناطق بردارید.

روش‌های زیادی برای آماده‌سازی سطوح وجود دارد، از جمله سنباده‌زنی دستی، سنباده‌زنی ماشینی و شستشوی فشاری.اگر سطوح را می شویید، قبل از استفاده از سیلر، پرایمر یا رنگ، اجازه دهید کاملا خشک شوند.

آماده سازی نمای بیرونی برای رنگ آمیزی

نقاشی داخل ساختمان

رنگ آمیزی فضای داخلی خانه شما با رنگ اکریلیک مشابه بسیاری از مراحل ذکر شده در بالا برای رنگ آمیزی نمای بیرونی است.با این حال، طیف رنگ‌ها تقریباً بی‌پایان است و فقط با تخیل شما محدود می‌شود. در زیر چند نکته بیشتر برای کمک به نقاشی داخل خانه شما آورده شده است:

همانطور که برای فضای داخلی خود برنامه ریزی می کنید، در نظر گرفتن عملکرد هر اتاق نیز بسیار مهم است.حمام ها و آشپزخانه ها رطوبت و گرما ایجاد می کنند که می تواند بر دوام رنگ تأثیر بگذارد.یک متخصص درمان های سطحی را برای این اتاق ها توصیه می کند که رشد کپک را به تاخیر می اندازد.یک متخصص با تجربه همچنین می تواند رنگ هایی را توصیه کند که در چنین شرایطی دوام می آورند.

برای اتاق های دیگر، دوباره مهم است که حال و هوا و فضایی را که می خواهید، به دست آورید، در نظر بگیرید.ممکن است رنگ های خنثی یا سرد را برای اتاق غذاخوری و اتاق خواب بخواهید.یک طراح داخلی حرفه ای یا مشاور رنگ می تواند به شما کمک کند تا بهترین رنگ را انتخاب کنید.

همانطور که پروژه نقاشی خانه خود را برنامه ریزی می کنید، نکات این مقاله را از اول تا پایان آن ادامه دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *