انواع رنگ های ساختمانی جدید

انواع رنگ های ساختمانی جدید

مقدمه

شما عزیزان می توانید با رنگ آمیزی سطوح مختلف ساختمان ها، باعث زیباتر دیده شدن فضای داخلی و خارجی ساختمان ها شوید. شناخت صحیح رنگ های ساختمانی و کاربرد هر یک از آن ها به انجام پروژه ها با صرفه ی اقتصادی، به شما کمک می کند. با رنگ آمیزی اصولی ساختمان ها می توانید از سطوح در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، محافظت کنید. اگر قصد خرید  انواع رنگ های ساختمانی را دارید برای صرفه جویی در هزینه های خود بهتر است به مراکز عمده فروشی رنگ ساختمان مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره بهترین رنگ های ساختمان و نوع کاربری هر یک از آن ها توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین رنگ های ساختمان

ویژگی یک رنگ ایده آل:

  • استفاده از آن ها باید آسان باشد
  • رنگ باید قدرت پخش بالایی داشته باشد
  • باید در مدت زمان کوتاهی خشک شود
  • پوشش سخت و بادوامی روی سطوح ایجاد کند
  • سطوح رنگ آمیزی شده در گذر زمان، نباید ترک بر روی آن ها ایجاد شود
  • ویژگی و خواص رنگ در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی نباید از بین برود

بهترین رنگ های ساختمان

1-رنگ مولتی کالر: رنگ های مولتی کالر بو ندارند و استفاده از آن ها بسیار راحت است. قبل از استفاده از رنگ های مولتی کالر بهتر است زیرسازی سطوح مورد نظر خود را انجام دهید. هنگام رنگ آمیزی سطوح با استفاده از این نوع رنگ ها، نیازی به آب و یا مواد نفتی جهت حل کردن آن نیست. در صورت ایجاد لکه بر روی سطوح رنگ آمیزی شده با رنگ های مولتی کالر، می توان با استفاده از مواد شوینده به راحتی آن ها را تمیز کرد. میزان پوشش دهی این نوع رنگ بسیار بالا است، از این جهت از آن ها می توان برای رنگ آمیزی سطوح مختلفی استفاده کرد.

رنگ مولتی کالر

2-رنگ بلکا: رنگ های بلکا از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. با استفاده از رنگ های بلکا در سطوح مختلف ساختمان، آن ها می توانند به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کنند. این نوع رنگ هیچ گونه بویی ندارد و  در برابر حرارت مقاومت بسیار زیادی دارند. سطوح رنگ آمیزی شده با رنگ بلکا، در گذر زمان گرد و غبار را جذب نمی کنند. شما عزیزان می توانید فضاهای مختلف ساختمان خود را با صرفه هزینه های کم با استفاده از این نوع رنگ، رنگ آمیزی کنید. از رنگ های بلکا برای سطوح فلزی نیز می توان استفاده کرد، برای این امر باید رنگ بلکا را همراه با رنگ های روغنی استفاده کنید. اگر قصد خرید رنگ روغنی در اصفهان را دارید، بهتر است به فروشگاه های معتبر در زمینه عرضه انواع رنگ های ساختمانی مراجعه کنید.

رنگ بلکا

3-رنگ نانو: رنگ های نانو با استفاده از تکنولوژی های به روز ساخته شده اند. این نوع رنگ، یکی از بهترین رنگ های ساختمان در بازار هستند. رنگ های نانو به دلیل نوع مواد اولیه ای که در تولید آن ها به کار رفته است، عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی هستند. شما عزیزان می توانید با استفاده از انواع ابزارهای نقاشی، از رنگ های نانو برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان های خود استفاده کنید. رنگ های نانو از دوام بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در گذر زمان تغییر چندانی نمی کنند.

4-رنگ پتینه: اگر به ساختمان هایی با ظاهری کلاسیک علاقه مند هستید می توانید از رنگ های پتینه برای رنگ آمیزی سطوح مختلف استفاده کنید. در رنگ آمیزی سقف و دیوارهای ساختمان ها، از این نوع رنگ استفاده می کنند. میزان دوام رنگ های پتینه بسیار بالا است از این جهت می توان از آن ها در سطوح فلزی، گچی و … استفاده کرد.

رنگ پتینه

5-رنگ کنیتکس: از رنگ های کنیتکس بیشتر برای فضای خارجی ساختمان ها استفاده می کنند. این نوع رنگ در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند. انواع رنگ های کنیتکس در مقایسه با سایر رنگ های ساختمانی، قیمت بسیار پایینی دارند.

6-رنگ امولسیون: این نوع رنگ حاوی رنگدانه هایی مانند کبالت و منگنز است. رنگ امولسیون به سرعت و در عرض 15 دقیقه خشک می شود. این نوع رنگ بسیار بادوام است و می توانند خواص خود را در مدت زمان طولانی بدون تغییر حفظ کنند. امروزه شکل خاصی از رنگ های امولسیون وجود دارد که می توان از آن ها برای سطوح چوبی نیز استفاده کرد. وینیل ابریشم، وینیل مات و وینیل ساتن سه نوع امولسیون هستند که می‌توان از آن ها برای دیوار و سقف استفاده کرد. برای دیوارهای گچ کاری شده ابتدا باید یک لایه رنگ سیمانی استفاده کرد، سپس رنگ امولسیون را بر روی آن ها اعمال کرد.

7-رنگ فوری (سلولزی): خاصیت چسبندگی در این نوع رنگ با اضافه کردن روغن کرچک، افزایش می یابد. سطوح استفاده شده از رنگ های فوری و یا همان سلولزی، قابل شستشو هستند. این نوع رنگ در صورت قرارگیری در مجاورت هوا به سرعت خشک می شوند. از رنگ های سلولزی برای رنگ آمیزی بدنه هواپیماها و اتومبیل بیشتر استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *