لاک مخصوص سنگ الوان

لاک محافظ سنگ و نمای ساختمان

مقدمه

از لاک مخصوص سنگ برای نفوذ و آب بندی سنگ های متخلخل و سطوح بتنی استفاده می شود. برای محافظت از مواد تشکیل دهنده سنگ و کاهش تخریب تحت تاثیرات عوامل خارجی از لاک های مخصوص سنگ باید استفاده کرد. علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، انواع سنگ های نمای ساختمانی باید در برابر دما، باد، اشعه ماورا بنفش، اثرات مکانیکی مقاوم باشند؛ از این جهت باید از محصولاتی برای مراقبت از سنگ های نمای ساختمان استفاده کنید. لاک مخصوص سنگ الوان به شما این امکان را می دهد تا ظاهر سنگ زیباتر دیده شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات و قیمت لاک مخصوص سنگ اصفهان، می توانید به فروشگاه های های معتبر در زمینه فروش رنگ های ساختمانی مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره مشخصات و ویژگی های لاک های مخصوص سنگ توضیح داده شده است.

لاک سنگ نمای ساختمان

رزین سنگ ساختمانی

رزین سنگ های ساختمانی ماده ای بر پایه اکریلیک است که در صورت استفاده بر روی سطح سنگ های ساختمانی، مانند یک عایق رطوبتی عمل می کند. از این جهت از رزین سنگ، در نمای خارجی ساختمانی به وفور استفاده می شود. بسیاری از سنگ های ساختمانی در برابر عوامل خارجی مقاومت بسیار کمی دارند، برای افزایش مقاومت و دوام آن ها باید از محصولاتی از جمله رزین نانو استفاده کنید. رزین سنگ علاوه بر پر کردن درزهای سنگ، باعث درخشان تر شدن سطح سنگ نیز می شود. روش استفاده از آن ها بسیار راحت است، می توان تنها توسط یک قلموی رنگ سطح سنگ را رزین کاری کرد. لاک مخصوص سنگ نیز می تواند به عنوان یک رزین، از سطح سنگ محافظت کند.

رزین سنگ ساختمانی

لاک مخصوص سنگ چیست

لاک های طبیعی سنگ به شما این امکان را می دهد تا یک پوشش محافظ بر روی سنگ ایجاد کند. این دسته از محصولات می توانند مانند یک عایق رطوبتی از نفوذ آب به داخل سنگ جلوگیری کنند. شما عزیزان می توانید از لاک مخصوص سنگ الوان برای انواع سنگ های ساختمانی، نماهای آجری و حتی سنگ های تزئینی استفاده کنید. لاک های مخصوص سنگ دارای خواص زیر هستند:

  • عمر طولانی
  • بدون رنگ
  • سطح چسبندگی بالا
  • محافظت در برابر تأثیرات جوی
  • افزایش ظاهر طبیعی سنگ
  • عدم حساسیت به مواد شیمیایی، ماورا بنفش، دما
  • قابلیت استفاده برای کارهای خارجی و داخلی
  • تقویت سطح و ساختار آجر، کاشی، بتن، سنگ
  • در سطح سنگ به صورت عمیق نفوذ می کند
  • ایده آل برای کاربردهای فضای داخلی و خارجی ساختمان ها
  • سطح را ضد آب می کند و از رشد کپک ها و آلاینده های جوی جلوگیری می کند

مشخصات لاک مخصوص سنگ

این نوع لاک در بین درز سنگ قرار می گیرد، و مانع از وارد شدن آسیب به سنگ در گذر زمان می شود. با گذر زمان ممکن است سطح سنگ تخریب شود به خصوص سنگ هایی که در نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند و در معرض بارش باران های شدید هستند. برای جلوگیری از تخریب سنگ در گذر زمان، از محصولات مراقبتی از جمله انواع لاک های مخصوص سنگ استفاده می شود. آن ها پس از خشک شدن به صورت یک لایه بی رنگ بر روی سطح سنگ قرار می گیرند.

در صورت استفاده از این دسته محصولات، سطح سنگ دارای ویژگی آب گریزی و مقاوم در برابر گرد و غبار می شوند. سنگ های نمای ساختمان هایی که از لاک بر روی آن ها استفاده شده است، شوره نمی زند. در صورتی که قصد دارید از سنگ های ساختمانی به عنوان سنگ های تزئینی و یا به عنوان سنگ کانتر در آشپزخانه ها استفاده کنید، بهتر است از لاک مخصوص سنگ بر روی سطح آن ها استفاده کنید. برخی از لاک مخصوص چوب و یا لاک های مخصوص سنگ، بر پایه پلی یورتان هستند.

مشخصات لاک مخصوص سنگ

طرز استفاده:

مخلوط را توسط یک قلموی رنگ، بر روی سطح سنگ بمالید. برای یک سطح  صاف، یک لایه کافی است و برای سطح متخلخل سنگ باید از 2 الی 3 لایه استفاده کنید. سطح روی سنگ باید عاری از هرگونه گرد و خاک، لکه های چربی، کپک و سایر موارد دیگر باشد. هنگام استفاده از لاک بر پایه آب، باید از ماسک های تنفسی استفاده کنید. در نزدیکی محل کار نباید حرارت بالا وجود داشته باشد، چون مواد به کار رفته در لاک قابل اشتعال هستند. تهویه اتاق بسیار مهم است، قبل از شروع کار خروجی های هوای اتاق را چک کنید.

رزین پلی یورتان

از پلی یورتان و مشتقات آن در صنایع مختلف، بسیار استفاده می شود؛ یکی از کاربردهای آن ها در رزین سنگ است. مواد تشکیل دهنده برخی از لاک های مخصوص سنگ، از رزین پلی یورتان است. طراحان و متخصصان از رزین های پلی یورتان به عنوان یک پوشش محافظتی استفاده می کنند؛ این نوع پوشش کاملا بی رنگ است و در برابر سایش بسیار مقاوم هستند.

نتیجه گیری

لاک های مخصوص سنگ کاملا بی رنگ هستند، و می توانند ظاهری کاملا یکپارچه و بدون درز را در سطح سنگ ایجاد کنند. از این دسته محصولات می توانید در مناطق مرطوب برای جلوگیری از شوره زدن سطح سنگ استفاده کنید. سطح سنگ های ساختمانی که از لاک استفاده شده است در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی دارند. از لاک مخصوص سنگ الوان می توانید برای انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی و حتی سنگ های تزئینی نیز استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *