رنگ آمیزی ابزار ساختمان

آموزش رنگ آمیزی ابزار سقف

رنگ آمیزی ابزار ساختمان

بی شک یکی از بهترین راه ها برای تغییر دکوراسیون منزل و بزرگتر نشان دادن فضای خانه، رنگ آمیزی صحیح سقف ساختمان ها است. نقاشی ابزارهای ساختمان امری دشوار و بسیار زمان بر است. اگر قصد دارید سقف خانه ی خود را به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انتخاب بهترین رنگ

شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که بهترین رنگ برای رنگ آمیزی ابزار سقف چیست؟ انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی ابزارها کمی دشوار است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. برای اجرای نقاشی ساختمان های خود می توانید از رنگ های متنوعی از جمله روغنی، لاتکس، اکریلیک، پلاستیکی و … استفاده کنید. برای زیبایی کار بهتر است از رنگ های روشن برای ابزارها استفاده کنید. رنگ سقف ساختمان را متناسب با دکوراسیون محیط و رنگ دیوارها باید انتخاب شود. بسته به سلیقه خود می توانید از طرح های مختلف به جای رنگ های یکدست، برای سقف ساختمان ها استفاده کنید.

اگر قصد دارید فضای کلاسیکی در خانه ی خود ایجاد کنید، می توانید از ترکیب رنگ های طلایی و مشکی برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید. هنگام انتخاب این نوع رنگ ها حتما به این نکته توجه کنید که رنگ های تیره باعث کوتاه تر دیده شدن دیوار ساختمان ها می شود، از این جهت انتخاب رنگ مشکی برای سقف ساختمان هایی که دیوارهای کوچکی دارند انتخاب خوبی نیست. هر چقدر رنگ انتخابی شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، نقص های سقف را می تواند به راحتی بپوشاند.

انتخاب بهترین رنگ

آموزش رنگ آمیزی ابزار سقف

با طی کردن مراحل زیر شما عزیزان می توانید به طور کاملا اصولی و دقیق ابزارها و سقف ساختمان های خود را رنگ آمیزی کنید. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • قبل از شروع رنگ آمیزی ابزار ساختمان ها، باید اتاق را تخلیه کرده و مبلمان و وسایل تزئینی را جمع کنید.
  • صرف نظر از قسمتی از ساختمان که قصد دارید آن را رنگ آمیزی کنید، بهتر است قبل از شروع کار قسمت های مورد نظر را تمیز کنید. برای تمیز کردن سقف خانه های خود می توانید از مخلوط آب و صابون و یا مواد شوینده به همراه یک اسفنج استفاده کنید. در صورتی که شدت آلودگی ها در سقف زیاد باشد می توانید از ماده تری سدیم فسفات استفاده کنید.
  • به کمک نوارهای نقاشی ابزارها و گچ بری های سقف را بپوشانید. برای محافظت از در و پنجره ها، قرنیزها و لبه های بخش تزئینی سقف در حین رنگ آمیزی ساختمان ها، بهتر است از نوارهای نقاشی استفاده کنید. این نوع نوارها را می توانید در پایان کار بدون این که به سقف آسیبی وارد کنید، به راحتی جدا کنید.

نوارهای نقاشی

  • بهتر است کف ساختمان ها را به وسیله پارچه بپوشانید.
  • برای این که بتوانید در پایان کار رنگ یکدست و با طول عمر بالا داشته باشید بهتر است قبل از شروع رنگ آمیزی، یک لایه پرایمر بر روی سقف بکشید.
  • قبل از شروع رنگ آمیزی قسمت های آسیب دیده سقف را به وسیله سمباده ترمیم کنید.
  • برای قسمت های داخلی از قلم مو و غلتک استفاده کنید، در برخی موارد که ابزارها و تزئینات سقف کم باشد می توان از رنگ پاش استفاده کرد. برای رنگ آمیزی ابزارهای بسیار ظریف ساختمان ها باید از برس های کوچک در حد دو یا سه اینچی استفاده کرد. برای رنگ آمیزی گوشه های سقف بهتر است از رنگ های لاتکس استفاده کنید.
  • پس از رنگ آمیزی کناره های سقف، قسمت های باقی مانده ی سقف را باید به سرعت رنگ آمیزی کنید. برای رنگ آمیزی قسمت های وسیع ساختمان ها می توانید از غلتک استفاده کنید.
  • برای رنگ آمیزی ساختمان ها استفاده از سینی های غلتک امری ضروری است. در صورت استفاده از رنگ لاتکس برای رنگ آمیزی سقف خانه ها، بهتر است از سینی های پلاستیکی غلتک به جای سینی های فلزی استفاده کنید.
  • پس از رنگ آمیزی کامل ابزارهای سقف و خشک شدن کامل آن ها بهتر است یک لایه رنگ دیگر نیز استفاده کنید.
  • پس از اتمام کار وسایل و تجهیزات رنگ آمیزی خود را تمیز کنید.

نکاتی درباره رنگ آمیزی سقف ساختمان

برای رنگ آمیزی ساختمان ها می توانید از انواع رنگ صنعتی با رنگبندی متنوع استفاده کنید. برای رنگ آمیزی سقف ساختمان ها بهتر است از اسپره استفاده نکنید، رنگ آمیزی به وسیله اسپره پوشش رنگی مناسبی در سقف ایجاد نمی کند. بهترین وسیله برای رنگ آمیزی استفاده از قلم مو و غلتک است. برای دسترسی سریع تر و راحت تر به سقف ساختمان ها می توانید از نردبان های دو طرفه استفاده کنید. مدت زمان لازم برای رنگ آمیزی سقف بسته به متراژ کار و میزان خرابی سقف متفاوت است. هرچقدر ابزارها و تزئینات سقف بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای رنگ آمیزی نیاز است. بهتر است برای خریداری رنگ های ساختمانی به بهترین مراکزی که در زمینه فروش رنگ ساندورا فعالیت می کنند، مراجعه کرده و رنگ مد نظر خود را سفارش دهید.

سخن پایانی

همان طوری که در بالا به آن اشاره کردیم، در پروسه نقاشی ساختمان یکی از قسمت های مهم رنگ آمیزی ابزارهای سقف ساختمان است. اگر در زمینه رنگ آمیزی اطلاعات کافی ندارید بهتر است رنگ آمیزی ابزار ساختمان های خود را به فردی متخصص بسپارید. با رنگ آمیزی اصولی ابزارهای ساختمان ها، می توان باعث طراحی فضای داخلی ساختمان ها شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *