رنگ مخصوص روی کاشی

قیمت رنگ اپوکسی کاشی

مقدمه

سطح روی مواد متخلخل مانند چوب به خوبی رنگ آمیزی می شوند، منافذ این دسته از مواد به چسبندگی بیشتر رنگ کمک می کنند. رنگ آمیزی سطوح کاشی امری دشوار است که به راحتی صورت نمی پذیرد. از کاشی های رنگ آمیزی شده اغلب برای مکان های کم رفت و آمد استفاده می شود. رنگ های اپوکسی یکی از بهترین رنگ های ساختمانی برای رنگ آمیزی سطوح مختلف به خصوص کاشی و سرامیک ها است. این نوع رنگ ها از نظر اقتصادی به صرفه هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند. در این مقاله درباره رنگ مخصوص روی کاشی و نحوه استفاده از آن ها توضیح داده شده است.

رنگ آمیزی سطوح کاشی

رنگ اپوکسی کاشی چیست؟

رنگ های اپوکسی ماده ای دو جزئی است که در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارند. رنگ های اپوکسی می توانند به عنوان یک پوشش از سطوح کاشی و سرامیک در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، رطوبت، عوامل شیمیایی محافظت کنند. امروزه به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این نوع رنگ ها از آن ها برای رنگ آمیزی سطوح مختلف استفاده می شود. رنگ های اپوکسی در مراکز پخش کننده انواع رنگ های ساختمانی موجود هستند، شما عزیزان این نوع رنگ را می توانید از نمایندگی رنگ اکریلیک اصفهان تهیه کنید.

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کاشی

پوشش های اپوکسی روی کاشی و سرامیک یکنواختی کمی دارند و به تنهایی نمی توانند استفاده شوند. اگر قصد دارید سطوح کاشی را رنگ آمیزی کنید باید از رنگ های اپوکسی مخصوص استفاده کنید. این نوع رنگ ها فوق العاده بادوام و قابل شستشو هستند. با استفاده از رنگ اپوکسی باکیفیت می توان مقاومت کاشی ها را در برابر رطوبت افزایش داد. در مقایسه با رنگ های لاتکس و اکریلیک معمولی، رنگ های اپوکسی می توانند پوشش بهتری را بر روی کاشی ها ایجاد کنند.

بهتر است از رنگی برای رنگ آمیزی سطوح کاشی استفاده کنید که چسبندگی بسیار بالایی داشته باشند. برای رنگ آمیزی می توانید از رنگ های یک جزئی و دوجزئی اپوکسی استفاده کنید، سرعت خشک شدن هر یک از آن ها متفاوت است.

مزایای رنگ اپوکسی کاشی

شما عزیزان می توانید با انتخاب رنگ مخصوص روی کاشی، دکوراسیون منزل و سطوح مختلف ساختمان خود را بازسازی کنید. استفاده از این نوع رنگ ها بسیار آسان است. این نوع رنگ در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، از این جهت می توان از آن ها در کف ساختمان ها نیز استفاده کرد. رنگ های اپوکسی که دارای چسبندگی مناسبی هستند، در گذر زمان تغییر چندانی نمی کنند. این نوع رنگ از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است، از این جهت شما عزیزان می توانید متناسب با سلیقه خود از بهترین طرح و نوع رنگ اپوکسی را استفاده کنید.

رنگ اپوکسی کاشی

از این نوع رنگ می توان در استخرها، حمام، سرویس های بهداشتی و سایر موارد دیگر استفاده کرد. از رنگ های اپوکسی علاوه بر موارد ذکر شده در بالا می توان در صنایع مختلف برای رنگ آمیزی سطوحی که در برابر تماس با مواد شیمیایی و فیزیکی هستند، استفاده کرد. در بسیاری از مکان ها صنعتی از این نوع رنگ استفاده می شود.

رنگ آمیزی سطوح کاشی

اگر قصد دارید از رنگ های اپوکسی برای رنگ آمیزی روی کاشی ها استفاده کنید، در ابتدا باید سطح آن ها را از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید. بهتر است درزهای بین کاشی ها را قبل از شروع رنگ آمیزی بچسبانید. سطوح کاشی را می توانید به صورت یکدسته و یا طرح ها هندسی رنگ آمیزی کنید. پس از انتخاب طرح مورد نظر خود می توانید آن را بر روی کاشی ها پیاده سازی کنید.

رنگ آمیزی سطوح کاشی

برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ بهتر است از پرایمر استفاده کنید. به وسیله یک قلموی کوچک و یا غلطک الگوی مورد نظر خود را رنگ آمیزی کنید یا این کار را به رنگ کار پلی یورتان بسپارید. در بعضی موارد برای افزایش دوام سطوح کاشی در برابر رطوبت از پوشش های حفاظتی بر روی سطوح استفاده می کنند. هنگامی که به پوشش کاملی بر روی سطح کاشی ها دست پیدا کردید، دو تا سه لایه دیگر نیز روی سطح بمالید. برای افزایش ایمنی در حین کار بهتر است از دستکش و ماسک استفاده کنید. پس از رنگ آمیزی کامل سطوح مورد نظر، بهتر است تا مدت زمان 24 ساعت رفت و آمدی بر روی آن ها نشود.

خرید رنگ اپوکسی کاشی

امروزه فروشگاه های زیادی در سطح کشور در زمینه فروش انواع رنگ های اپوکسی فعالیت می کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر و مشاهده کاتالوگ های مربوطه بهترین رنگ را انتخاب کنید. مراکزی که در زمینه پخش رنگ های اپوکسی فعالیت دارند، شرایطی را فراهم آورند تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند. برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود می توانید این نوع رنگ را به صورت اینترنتی از سایت های معتبر خریداری کنید.

با توجه به نوع برند و میزان کیفیت رنگ های اپوکسی، قیمت رنگ صنعتی اپوکسی نیز متغیر است. عواملی از جمله حجم مورد نیاز، ضخامت، نوع رنگ، وزن، میزان چسبندگی رنگ، تجهیزات مورد نیاز، هزینه حمل و نقل و سایر موارد دیگر بر روی تغییرات قیمت رنگ های اپوکسی کاشی تاثیرگذار هستند.

سخن پایانی

شما عزیزان می توانید به عنوان یک راهکار کم هزینه برای نو کردن ساختمان و تغییر دکوراسیون آن ها، سطوح کاشی و سرامیک را رنگ آمیزی کنید. در صورت استفاده از رنگ مخصوص روی کاشی می توانید طول عمر کاشی و سرامیک های خود را افزایش دهید. در صورتی که از رنگ های بی کیفیت برای سطوح کاشی استفاده کنید ممکن است در گذر زمان رنگ از سطح کاشی جدا شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *