تکنیک پاششی یکی از انواع نقاشی ساختمان

تکنیک پاششی یکی از انواع نقاشی ساختمان

تکنیک پاششی یکی از انواع نقاشی ساختمان

ده ها تکنیک مختلف در هنگام اعمال رنگ یا پرداخت روی یک محصول تولیدی در دسترس سازندگان و تکمیل کننده ها وجود دارد. مزایا و معایب خاصی برای هر یک از روش های کاربردی وجود دارد و بسیاری از آنها دارای چندین تنوع هستند که برای شرایط خاص مناسب هستند. این امر برای شما ضروری است که نیازهای لجستیکی و بودجه خود را برای انتخاب روش مناسب جهت انجام عملیات در نظر بگیرید. یکی از روشهای رنگ آمیزی روش پاشش یا اسپری هست که هم باعث  صرفه جویی در زمان است هم در هزینه میشود . کیفیت رنگ آمیزی در این روش بسیار بالاست و نتیجه ی خوبی به همراه دارد.

بهترین نقاش ساختمان در اصفهان با بهره گیری از همین تکنیک توانسته رنگ آمیزی مرغوب و زیبایی را ارائه دهد. رنگ آمیزی پاششی  به علت کیفیت و سهولت کار سالهاست که طرفدارخود را در امر رنگ آمیزی دارد. حال میخواهیم از کارکرد این دستگاه توضیحاتی بدهیم .

دستگاه پاشش رنگ چیست؟

پاشش یک تکنیک رنگ آمیزی است که از یک دستگاه پاشش، معمولاً همراه با هوای فشرده ، برای اسپری کردن قطعه کاریا سطح با انتخاب پوشش استفاده می شود پوشش ها می توانند رنگ، جوهر، لاک و مواد مختلف دیگر باشندکه از طریق فشار هوای بالا به ذرات ریز تبدیل شده  و از طریق لوله ی فلزی باریک بنام نازل به بیرون هدایت میشوند و بروی سطح مورد نظر می نشینند.این تکنیک در هنگام رنگ آمیزی سطح صاف و یکدستی رو ایجاد می کند. میتوان گفت این روش رنگ آمیزی بسیار آسان و سریع میباشد بطوری که به راحتی عمل رنگ آمیزی ابعادهای بسیار بزرگ درکمترین زمان انجام امکان پذیر می باشد. روش پاشش یا اسپری خود دارای چند نوع می باشد ازجمله : اتمیزه شده با هوا، بدون هوا، الکترواستاتیک، با حجم بالا، کم فشار که به تفکیک درباره ی مزایا و معایب هرکدام توضیحاتی خواهیم داد. برای پاشش رنگ می توان از بهترین برندهای رنگ را از مراکز فروش رنگ ساندورا تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید.

تکنیک پاششی یکی از انواع نقاشی ساختمان

اسپری اتمیزه هوا

روش اتمیزه شده با هوا رویکرد مرسوم برای رنگ آمیزی اسپری هستند. اپلیکاتور از یک تفنگ اسپری سنتی تشکیل شده است که هوای فشرده را با جریان مایع ترکیب می کند تا یک غبار تحت فشار ایجاد کند که جسم را می پوشاند. از آنجایی که تجهیزات را می توان مطابق با نیازهای اپراتور تنظیم و سفارشی کرد، برنامه های اتمیزه شده با هوا بسیار انعطاف پذیر هستند و تقریباً بر روی هر نوع بستری قابل استفاده هستند. یکی از اشکالات اصلی فناوری اتمیزه هوا، از بین رفتن رنگ است. این تجهیزات راندمان انتقال ضعیفی در مقایسه با سایر روش‌های کاربردی دیگر دارد، اگرچه نیاز به نیروی کار نسبتاً کم می‌تواند به جبران هزینه‌های مواد کمک کند. غرفه های اسپری نیز باید به اندازه کافی خالی شوند تا کارگران در معرض سطوح خطرناک مواد شیمیایی موجود در هوا قرار نگیرند.

اسپری بدون هوا

به جای مخلوط کردن رنگ مایع با هوای فشرده، تجهیزات کاربردی بدون هوا به سادگی پوشش مایع را از طریق یک دهانه باریک برای ایجاد فشار وادار می کنند. این روش ذرات رنگ را با سرعت کمتری نسبت به تجهیزات معمولی اتمیزه شده با هوا هدایت می کند، بنابراین از بین رفتن بیش از حد رنگ از طریق اسپری کمتر است. در حالی که چندین مزیت را نسبت به تکنیک‌های معمولی ارائه می‌کند،  اما اسپری بدون هوا نیز به تعمیر و نگهداری تجهیزات اضافی و همچنین مهارت پیشرفته از طرف اپراتور نیاز دارد.

تکنیک های الکترواستاتیک

کاربردهای الکترواستاتیک یک نوآوری نسبتاً مدرن است که راندمان انتقال استثنایی را در مقایسه با سایر تکنیک های اسپری ارائه می دهد. این تجهیزات ذرات رنگ را با ولتاژ بالا شارژ می کند و باعث جذب آنها به سطح قطعه می شود و در واقع به دور قطعه می پیچد که باعث افزایش راندمان انتقال می شود. این اجازه را می دهد تا یک پوشش صاف و محکم با کمترین تلاش، حتی برای اشیاء با گوشه و کانتور داشته باشید. در حالی که این روش می تواند مواد هدر رفته را به میزان قابل توجه ای کاهش دهد، همچنین برای استفاده ایمن نیاز به مهارت و دقت دارد. تجهیزات الکترواستاتیک برای رنگ های تخصصی طراحی شده اند که رسانایی خاصی دارند، بنابراین گزینه ها به ترکیبات شیمیایی خاص محدود می شوند. این تکنیک همچنین ممکن است  خطر آتش سوزی در محل کار را به همراه داشته باشد.

تکنیک پاششی یکی از انواع نقاشی ساختمان

حجم بالا، کم فشار (HVLP)

تجهیزات اسپری HVLP از فناوری اتمیزه کردن تفنگ اسپری استفاده می کند که مقادیر زیادی هوای کم فشار را به سمت اپلیکاتور تفنگ هدایت می کند. از آنجایی که رنگ با سرعت کمتری رها می شود، این روش در مقایسه با تجهیزات معمولی اتمیزه شده با هوا، اسپری بیشتراز حد و برگشت کمتری را به همراه دارد. در حالی که مزایای ظاهری سودمند به نظر می رسد، توجه به این نکته نیز مهم است که برنامه های HVLP به دلیل راندمان انتقال بالاتر به نقاشان با تجربه بیشتری نیاز دارند.

عمده فروشی رنگ ساختمان  با دارا بودن این فناوری توانسته رنگ آمیزی نقاط مختلف را به بهترین نحو اجرا کند.

 سخن پایانی

قبل از تصمیم گیری در مورد روش اعمال رنگ خاص، ضروری است که نیازهای خود را با جزئیات پیش بینی کنید. همه روش‌های کاربردی برای همه سطوح  و مکان ها مناسب نیستند، بنابراین برای انتخاب روش مناسب برای عملیات رنگ آمیزی خود، ضروری است که نیازهای لجستیکی، بودجه و عملیاتی خود را در نظر بگیرید. با توجه به توضیحاتی که در بالا درمورد روش رنگ آمیزی پاششی دادیم این نکته قابل توجه میباشد که در بین روشهای موجود در رنگ آمیزی این روش بسیار آسان، بصرفه و سریع است. دسترسی به تمام نقاط از جمله ارتفاعات آسان است زیرا نیازی به وسایل بالابر از جمله نردبان نیست و براحتی از همان پایین به دلیل شتاب و میزان پرتاب یا همان پاشش رنگ میتوان کار رنگ آمیزی را انجام داد همچنین میزان استفاده از رنگ در این دستگاه ها از هزینه کاسته و این روش را مقرون بصرفه کرده است، سرعت بالای این روش در اجرای رنگ آمیزی صرف زمان را کاهش داده و در کمترین زمان ممکن میتوان سطوح حتی خیلی وسیع را هم رنگ زد یکنواختی و یکدست بودن سطح کار از دیگر مزیت های این روش میباشد که هیچ برجستگی و شره ای روی کار باقی نمی گذارد. برای بهترین نقاشی ساختمان در اصفهان از همین روش استفاده شده است. مزیت های این روش سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *