گان ایرلس چیست

گان ایرلس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گان ایرلس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

وقتی صحبت از سیستم های اسپری رنگ می شود، صنعتگران مدت هاست که خرید و استفاده از هر دو سیستم اسپری HVLP و اسپری بدون هوا را در کنار یکدیگر تبلیغ می کنند.به عبارت دیگر، سازندگان، ادعا می کنند که این دو سیستم در عین کارکرد مشابه، در واقع مکمل یکدیگر هستند. انتخاب تجهیزات رنگ آمیزی مناسب نه تنها نیاز به آگاهی از سطح رنگ شده، بلکه رنگ مورد استفاده و پرداخت مورد نظر نیز دارد. با استفاده از این اطلاعات، پیمانکاران می توانند تصمیم بگیرند که کدام روش کاربردی در ارائه یک نتیجه برجسته، با حداقل اتلاف و به شیوه ای موثر، بهتر خواهد بود.

هرچه بیشتر در مورد گان ایرلس بدانید، استفاده از رنگ های مختلف مانند رنگ صنعتی اصفهان، آسان تر خواهد شد. افراد از تفنگ های اسپری یا گان ایرلس متفاوت استفاده می کنند و به نتایج یکسانی می رسند. به عنوان مثال، تغییرات در فشار هوا ممکن است با فاصله یا سرعت تفنگ جبران شود. تکنیک تفنگ می‌ تواند منجر به تفاوت‌ های بزرگ در راندمان انتقال و توان عملیاتی شود. گان ایرلس ها اساساً یکسان بوده و به صورت دستی هستند.

کاربرد گان ایرلس چیست چیست؟

برای اتمیزه کردن رنگ (تقسیم کردن آن به قطرات ریز) و هدایت این قطرات به سمت قسمتی که قرار است پوشش داده شود از گان ایرلس استفاده می شود. تفنگ ها باید بالاترین راندمان انتقال ممکن را داشته باشند (درصد رنگ پاشیده شده که به قطعه می رسد). معمولاً از تفنگ‌ های معمولی، بدون هوا و HVLP استفاده می‌شود. گان ایرلس معمولی ممکن است از نوع  فشاری، گرانشی یا مکش باشند. نسخه های الکترواستاتیک بسیاری از این نوع گان ها نیز موجود است که قبل از فروش رنگ اپوکسی اصفهان باید با آن ها آشنا شوید.

گان ایرلس چیست

تکنیک های انتقال رنگ به گان ایرلس

تکنیک های مختلفی برای رساندن رنگ به تفنگ وجود دارد:

مکش: برخی از تفنگ های مشابه تفنگ های فنجانی از این تکنیک استفاده می کنند. این نوع تجهیزات ساده هستند، اما ظرفیت نگهداری رنگ تفنگ به اندازه فنجان محدود می شود.
فشاری: رنگ به تفنگ پمپ می شود. از این تفنگ ها برای کارهای تولیدی استفاده می شود.
جاذبه: رنگ با نیروی جاذبه به تفنگ جریان می یابد. معمولاً از هوای خارجی برای تحویل رنگ استفاده نمی شود، اگرچه برخی از تفنگ های گرانشی HVLP از فشار هوا برای افزایش انتقال رنگ استفاده می کنند.

آیا برای رنگ های مختلف، تفنگ های متفاوتی استفاده می شود؟

بین مدل های گان ایرلس تفاوت هایی وجود دارد. مهمترین آنها احتمالاً سرعت تفنگ و فاصله توصیه شده از تفنگ تا قطعه است. تفنگ های الکترواستاتیک به حداقل یک اینچ فاصله در هر هزار ولت نیاز دارند.سرعت تفنگ عمدتاً به اپراتور بستگی دارد. تمامی مدل های گان ایرلس به عنوان واحدهای الکترواستاتیک در دسترس هستند. تفنگ های الکترواستاتیک از یک قطعه برای جذب رنگ  الکتریکی استفاده می کنند. در نتیجه کارایی انتقال بالاتر است. مصرف رنگ بسته به ولتاژ، رطوبت و به خصوص شکل قطعه ممکن است 20 تا 50 درصد کاهش یابد. برخی از پلاستیک ها رسانای کافی برای سیستم های الکترواستاتیک نیستند. همچنین میدان الکتریکی که بین تفنگ و قطعه وجود دارد به خوبی به داخل فرورفتگی ها نفوذ نمی کند بنابراین، پوشش اشکال پیچیده ممکن است سخت باشد. تجهیزات الکترواستاتیک هزینه بیشتری نسبت به سیستم های سنتی دارند و ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

چگونه می توان بهترین راه استفاده از گان ایرلس را دانست؟

هر کدام از مدل های گان ایرلس دستورالعمل مخصوص است. تنها نکته ای که باید به آن توجه شود، فشار هوا است. فشار زیاد هوا باعث می شود که قطرات رنگ خیلی کوچک شود. آنها خیلی سریع حلال خود را از دست می دهند و ممکن است به خوبی از گان ایرلس خارج نشوند.  فشار هوا می تواند خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. حرکت سریع تفنگ باعث جدا شدن قطرات می شود تا بتوانید آنها را به صورت جداگانه ببینید. بنابراین، با فشاری که می دانید خیلی کم است شروع کنید، سپس آن را در مراحل بعدی افزایش دهید. بعد از هر بار افزایش اندازه قطرات را بررسی کنید. قطرات باید کوچکتر و یکنواخت تر شوند.

چرا فاصله تفنگ تا قطعه مهم است؟

زیرا در ضخامت و رطوبت در میزان پاشش رنگ نقش دارد. اگر تفنگ بیش از حد به محل نزدیک باشد، ممکن است برای سطح مشکلی به وجود آید. قطراتی که مسافت بیشتری را طی می کنند، بیشتر خشک می شوند.گاهی اوقات شکل های مختلف رنگ شده، با هم هماهنگ نیستند. فقط بهترین کاری را که می توانید انجام دهید استفاده از بهترین مدل های گان ایرلس است.

سخن پایانی

اگر شما یک صنعتگر مشتاق هستید، احتمالاً قبلاً رنگ پاش های معمولی با هوا را دیده یا شنیده اید. به‌ ویژه اگر فضای کمی دارید، استفاده از آن‌ ها می‌ تواند چالش‌ برانگیز باشد اما بسیار راحت است. امیدوارم این راهنما به نشان دادن مزیت استفاده از گان ایرلس کمک کرده باشد و تصمیم شما را در مورد نوع رنگ پاش برای کاربرد خود مطلع کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *