تاثیر رنگ در طراحی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ در طراحی

رنگ به صورت مستقیم بر روی روحیه افراد تاثیرگذار است. رنگ ‌ها حالت‌ ها را منتقل می‌ کنند، با متفاوت کردن اتاق ‌ها از نظر نوری به تغییر شکل کمک می ‌کنند و به ما کمک می‌ کنند بین فضای داخلی و محیط خود تعادل برقرار کنیم. انواع رنگ ها احساسات را در بیننده القا می کنند، به همین دلیل است که برندها به رنگ لوگو اهمیت زیادی می دهند. برای تصمیم گیری در مورد تغییر رنگ و سفارش آن از مراکز فروش رنگ ساندورا، نه تنها جنبه زیبایی شناختی، بلکه جنبه های کاربردی را نیز در نظر بگیرید. برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان های خود می توانید از انواع رنگ های ساختمانی از جمله صنعتی، اکریلیک، روغنی و سایر موارد دیگر استفاده کنید. هنگام خرید رنگ حتما به مراکز معتبر خرید و فروش انواع رنگ صنعتی مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره تاثیرات رنگ در طراحی ساختمان و نقش سلآن در امت روان افراد توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روانشناسی رنگ در ساختمان

روانشناسی رنگ این نظریه را تایید می کند که رنگ ها می توانند بر احساس، فکر و عمل شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، رنگ‌ های قرمز تیره با شور و انرژی مرتبط است، در حالی که سایه‌ های آبی سرد باعث ایجاد آرامش در افراد می شوند. تحقیق در مورد تئوری رنگ، احساسات مشخصی را به هر رنگ نسبت داده است. با انتخاب صحیح انواع رنگ های ساختمانی می توانید علاوه بر زیباتر دیده شده فضای ساختمان ها، باعث تنظیم نور ساختمان ها نیز شوید. در ادامه درباره تاثیرات انواع رنگ های ساختمانی توضیح داده شده است.

1-رنگ آبی: آبی یک رنگ آرامش بخش است. این نوع رنگ باعث کاهش ضربان قلب، تنفس، اشتها و متابولیسم می شود. هنگام استفاده از رنگ آبی در ساختمان ها اگر از سایه نامناسب استفاده کنید، ممکن  است فضای ساختمان ها تاریک تر شود. از این نوع رنگ می توانید در اتاق خواب، مراکز اداری و تجاری استفاده کنید.

رنگ آبی

2-رنگ سبز: این نوع رنگ می تواند احساس شادابی را در افراد ایجاد کند و حس طراوت، رشد و سر زندگی را به شما القا کند.  بسیاری از مردم رنگ سبز را دوست دارند زیرا به آن ها کمک می کند تا احساس امنیت کنند.  رنگ سبز هنگامی که با سفید یا خاکستری ترکیب می شود، ترکیبی عالی برای اتاق نشیمن ایجاد می کند.

3-رنگ قرمز: این نوع رنگ یک رنگ محرک فیزیکی است که برای کسانی که به طرح های جسورانه علاقمند هستند، بسیار مناسب است. رنگ قرمز، اشتها، ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهد. این نوع رنگ می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد تا احساس تحریک و نشاط بیشتری داشته باشید. با توجه به تاثیرات عمیق رنگ قرمز بر روی افراد، اغلب از این نوع رنگ به عنوان رنگ برجسته در منسوجات یا مبلمان استفاده می شود.

رنگ قرمز

4-رنگ نارنجی: این نوع رنگ نشان دهنده شادی، اشتیاق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، موفقیت است. رنگ نارنجی اثرات فیزیکی شامل افزایش اکسیژن رسانی، افزایش متابولسیم و افزایش اشتها را به دنبال دارد. با توجه به روانشناسی رنگ ها، رنگ نارنجی می تواند خلاقیت را در افراد افزایش دهد. از آنجایی که نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، منطقی است که تمام نشاط و گرمای هر دو رنگ را داشته باشد. از رنگ نارنجی می توانید در سالن های ورزشی، اتاق مطالعه، دفتر و اتاق نشیمن استفاده کنید.

رنگ نارنجی

5-رنگ زرد: رنگ زرد نیز مانند سایر رنگ های گرم، متابولیسم را افزایش می دهد؛ علاوه بر این نشان دهنده شادی و انرژی نیز است. در فضاهایی از ساختمان که نور طبیعی زیادی دریافت نمی شود، رنگ زرد می تواند به عنوان جایگزین نور خورشید عمل کند. از طرف دیگر اگر از رنگ زرد بیش از اندازه در فضای داخلی ساختمان های خود استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد احساس بی قراری در افراد شود.

6-رنگ بنفش: بنفش مدت‌ هاست که رنگ سلطنتی بوده و می‌تواند الهام بخش خلاقیت باشد. این نوع رنگ ترکیبی از رنگ های سرد و گرم است. رنگ بنفش به افراد احساس شادابی و آرامش می دهد.

رنگ بنفش

7-رنگ مشکی: این نوع رنگ می تواند باعث ایجاد تاثیر عمیق در افراد شود. توصیه می شود از این نوع رنگ در فضای داخلی ساختمان ها بیش از اندازه استفاده نکنید، چون ممکن است باعث ایجاد افسردگی در افراد شود. با این حال رنگ مشکی می تواند نشان دهنده ظرافت، پیچیدگی و قدرت نیز باشد. زمانی که این نوع رنگ را با رنگ سفید ترکیب می کنید، می توانید می توانید سبک کلاسیک را در فضای داخلی ساختمان های خود ایجاد کنید.

8-رنگ سفید: یکی از محبوب ترین رنگ ها برای استفاده در سقف ساختمان ها، رنگ سفید است. با استفاده از رنگ سفید می توانید فضای کوچک ساختمان را بزرگتر نشان دهید. از طرف دیگر این نوع رنگ می تواند باعث ایجاد احساس آرامش در افراد شود.

رنگ سفید

نمایندگی های زیادی در سطح کشور وجود دارند که در زمینه فروش انواع رنگ های ساختمانی باکیفیت فعالیت دارند. نمایندگی رنگ اکریلیک اصفهان یکی از مراکز معتبری است که در زمینه فروش رنگ های ساختمانی فعالیت دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره تاثیر رنگ در طراحی داخلی ساختمان ها توضیح دهیم. انواع رنگ های ساختمانی به عنوان یک عنصر طراحی ساختمان می تواند بر روی سلامت روان افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارند. شما عزیزان می توانید با استفاده مناسب از رنگ های ساختمانی در طراحی دکوراسیون ساختمان ها، محیطی مناسب برای کاهش استرس و افسردگی اعضای خانواده خود ایجاد کنید. با استفاده درست از انواع رنگ ها می توانید باعث بزرگتر دیده شدن فضای کوچک ساختمان های خود شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *