انواع کفپوش اپوکسی

نمایندگی فروش کفپوش اپوکسی

مقدمه

پوشش های اپوکسی ترکیبی از رزین های پلیمری و سخت کننده ها است. هنگامی که اپوکسی را بر روی کفپوش های بتنی اعمال می شوند، سطح صاف و براقی را ایجاد می کنند. کفپوش های اپوکسی به دلیل دوام بسیار بالایی که دارند، از آن ها می توان در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده کرد. این نوع کفپوش نسبت به اکثر مواد شیمیایی غیرقابل نفوذ و دارای خواص میکروبی هستند. اگر قصد خرید این نوع کفپوش را دارید، بهتر است آن ها را از نمایندگی های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، تهیه کنید.

کفپوش اپوکسی چیست؟

پوشش های اپوکسی یک سیستم مبتنی بر رزین هستند که بر روی سطوح بتنی اعمال می شوند تا سطحی صاف و بدون درزی را ایجاد کنند. در بیشتر موارد کفپوش های اپوکسی به صورت رنگ ثابت هستند. با این حال، شما عزیزان می توانید در انتخاب کفپوش های اپوکسی خلاقیت داشته باشید و الگو و طرح های متفاوتی را بر روی آن ها ایجاد کنید. امروزه مارک های مختلفی از رنگ های اپوکسی در بازار موجود است، در زمان خرید آن ها از نمایندگی های کفپوش اپوکسی، مطمئن شوید رنگی باکیفیت تهیه می کنید.

کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی

  • روکش های براق اپوکسی، باعث زیباتر شدن فضای اتاق خانه ها می شوند. همچنین می توانید رنگ های مختلفی را متناسب با دکوراسیون ساختمان خود بر روی کف اعمال کنید.
  • استفاده از کفپوش های اپوکسی در مقایسه با سایر کفپوش های دیگر از قیمت بسیار پایین تری برخوردار هستند.
  • این نوع کفپوش در برابر روغن، سفید کننده ها و اکثر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.
  • در صورت ایجاد لکه بر روی سطح کفپوش های اپوکسی، می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد.
  • از آن جا که این نوع کفپوش محل تجمع باکتری ها و میکروب ها نیستند، در مراکز پزشکی به وفور استفاده می شوند.
  • در صورت نصب اصولی کفپوش، آن ها به مرور زمان ترک نمی خورند.
  • با توجه به نوع عملکرد کفپوش های اپوکسی، از آن ها می توان در مکان های پر رفت و آمد نیز استفاده کرد.
  • زمان نصب این نوع کفپوش بسیار کم است به طوری که توسط فردی متخصص نصب آن ها تنها بین 3 تا 5 روز طول می کشد.

رنگ کفپوش اپوکسی

رنگ های اپوکسی بر پایه رزین هستند، از این جهت آن ها سخت و بسیار بادوام هستند و می توانند استحکام زیادی را ایجاد کنند. رنگ های معمولی به اندازه رنگ های اپوکسی ضخامت ندارند، از این جهت ممکن است در گذر زمان ترک بردارند. برای ساخت رنگ های اپوکسی، رزین های اپوکسید رنگی و یا شفاف را با یک قسمت هاردنر پلی آمین مخلوط می کنند. این دو نوع ماده به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و به عنوان یک کاتالیزور عمل می کنند. ساختارهای پلیمری ایجاد شده باعث ایجاد استحکام و دوام کفپوش می شوند.

رنگ کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی در افزودنی ها و نحوه اجرا با یکدیگر تفاوت دارند. رنگ های اپوکسی که در مراکز عمده فروشی رنگ ساختمان وجود دارند، از کیفیت و دوام متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی چند نمونه از کفپوش های اپوکسی که توسط نمایندگی های فروش کفپوش عرضه می شوند، می پردازیم.

1-کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال: این نوع کفپوش در برابر جذب آلودگی و میکروب بسیار مقاوم است. نصب کفپوش های آنتی باکتریال باید به گونه ای باشد که هیچ گونه درزی در بین آن ها وجود نداشته باشد، درزهای بین کفپوش می تواند محل تجمع میکروب ها و باکتری ها باشد. یکی از مهمترین ویژگی های کفپوش های آنتی باکتریال این است که آن ها قادر نیستند تا الکتریسیته ساکن را از خود عبور دهند.

2-کفپوش اپوکسی سه بعدی: این نوع کفپوش یکی از پرطرفدارترین کفپوش های اپوکسی در بازار است. شما عزیزان می توانید بسته به سلیقه خود تصویر و طرح های متنوعی را توسط این نوع کفپوش، در ساختمان های خود پیاده سازی کنید. از کفپوش های سه بعدی می توانید برای سطوح مختلفی از جمله سنگی، سیمانی، بتنی و … استفاده کنید. کفپوش های اپوکسی سه بعدی بسیار بادوام هستند و در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم هستند. امروزه کفپوش های سه بعدی در طرح و رنگبندی متنوع در بازار موجود هستند.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

3-کفپوش اپوکسی صنعتی: در مکان های پر رفت و آمد ساختمان، می توانید از این نوع کفپوش استفاده کنید. کفپوش های اپوکسی صنعتی در ضخامت های متفاوت در بازار موجود هستند، بسته به نوع نیاز خود می توانید ضخامت مناسب آن ها را انتخاب کنید. در صورت وارد شدن هرگونه آسیب به سطح این نوع کفپوش، می توانید به راحتی آن ها را ترمیم کنید.

4-کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک: این نوع کفپوش ها می توانند به راحتی الکتریسته ساکن را تخلیه کنند. در مکان های پرخطر از جمله اتاق های عمل و کارخانجات، الکتریسته ساکن می تواند خطرات زیادی را به دنبال خود داشته باشد.کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک در برابر ضربه و مواد شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

نمایندگی کفپوش اپوکسی در اصفهان

شما عزیزان می توانید کفپوش مورد نظر خود را از نمایندگی رنگ اپوکسی اصفهان، خریداری کنید. هنگام تهیه این نوع کفپوش حتما به نوع متریالی که در ساخت آن ها استفاده شده است، دقت کنید. سعی کنید کفپوش مورد نظر خود را متناسب با فضای داخلی ساختمان، انتخاب کنید. از آن جا که امروزه طیف وسیعی از رنگ های مختلف کفپوش های اپوکسی در بازار موجود هستند، انتخاب آن ها کار چندان آسانی نیست. بهتر است در زمان خرید کفپوش با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید.

قیمت کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش های اپوکسی بسته به مدلی که انتخاب می کنید، متفاوت است. در بین نوع های مختلف این نوع کفپوش، کفپوش های سه بعدی از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. متریال انواع کفپوش اپوکسی با یکدیگر تفاوت دارند، از این جهت قیمت آن ها نیز در بازار متفاوت است.

سخن پایانی

با توجه به ویژگی هایی که برای کفپوش های اپوکسی در این مقاله گفته شد، شما عزیزان می توانید از آن ها در قسمت های مختلف ساختمان های خود استفاده کنید. اگر قصد اجرای این نوع کفپوش را دارید بهتر است نصب آن را به فردی متخصص در این زمینه بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *