همه چیز در مورد قیر های رنگی

همه چیز در مورد قیر های رنگی

همه چیز در مورد قیر های رنگی

انتخاب قیر رنگی به شما این راحتی را می دهد که پروژه های شما بر اساس یکی از بهترین راه حل های صنعت برای نیازهای رنگی باشد، در نتیجه کاربران نهایی و ذینفعان شما متوجه تفاوت پروژه های رنگی شما با پروژه های سنتی با آسفالت سیاه یا سایر موارد می شوند. از پیاده روهای رنگی بیشتر در توسعه شهری مدرن استفاده می شود و دلیل خوبی هم دارد. آنها طیف گسترده ای از مزایا را برای همه افراد درگیر ، از طراحان و معماران ، تا سازندگان و مقامات محلی ، و مهمتر از همه ، عموم ارائه می دهند.

برای رنگ آمیزی نمای داخلی ساختمان ها بسیار مهم است بتوانید بهترین نوع رنگ را از مراکز فروش رنگ الوان خریداری کنید. در ادامه مقاله درباره همه چیز در مورد قیر های رنگی بیشتر توضیح می دهیم.

آسفالت رنگی چگونه تولید می شود؟

روند مخلوط کردن آسفالت های رنگی بسیار شبیه به آسفالت مخلوط گرم معمولی است. تولید مخلوط آسفالت رنگی نیاز به کارخانه اختلاط دارد که مجهز به سیستم تغذیه جداگانه برای چسبنده رنگ به قیر است. کارخانه اختلاط همچنین باید شامل تجهیزات دقیق شستشو برای سیستم تغذیه و میکسر باشد و قبل از شروع عملیات اختلاط ، مطمئن شوید که کل سیستم از بقایای قیر سیاه معمولی پاک شده است.

شکی نیست که استفاده از سنگدانه های روشن تر باعث افزایش دوام سنگ فرش زیرین ، ایمنی هنگام رانندگی در شب ، مزایای زیست محیطی و کاهش هزینه می شود.

انسان جهان، مسیرها ، جاده ها، میدان ها و انواع مختلفی از مناظر شهری و طبیعی را با استفاده از رنگ های مختلف جلوه بخشیده است. گذشت آن روزهایی که زمین فقط محدود به خاکستری بود. مدتهاست که تولید کننده قیر صادراتی در تلاشند که حتی در طراحی شهری نوین از رنگ به عنوان یک عنصر طراحی حتی برای فروش قیر صادراتی نیز هم استفاده کنند.

آسفالت های رنگی هم مانند آسفالت های خاکستری و تیره راه را نشان می دهد، مناطق را تعیین می کند و میادین را تزئین می کند. رنگدانه های معدنی مانند اکسید آهن قرمز، اکسید کروم یا رنگدانه های فاز مختلط به طور ایده آل برای رنگ آمیزی مناسب هستند. آسفالت یک محصول فوق العاده است و برای رنگ آمیزی بسیار مناسب است. آسفالت رنگی بادوام در مقابل گرما و سرما ، انعطاف پذیر و نسبتاً ارزان است. به عبارت دیگر ، این محصولی با پتانسیل عالی و آینده ای روشن در پیش است.

در حال حاضر تولید آسفالت آبی زیبا ، سبز، زرد ، خاکستری و حتی در رنگ سفید امکان پذیر است. بر اساس رنگدانه های مقاوم ، رنگی و بدون گرد و غبار که به راحتی در کارخانه های آسفالت اجرا می شود.

در کشورهای مختلف به جای رنگ آمیزی بزرگراه ها و دیگر مسیر و جاده ها با استفاده از رنگ، از قیر و یا آسفالت های رنگی استفاده می کنند. اکسید تیتانیوم موجود در قیر ها باعث به وجود آمدن رنگ های می شود.

قیر رنگی چگونه تولید می شود

به طور کلی رنگدانه ها در دو دسته آلی و غیر آلی موجود هستند. دسته آلی یا طبیعی به دسته ای گفته می شود که با استفاده از گیاهان و یا حشرات به دست می آید و بسیار ناپایدار و گران قیمت هستند و به دلیل ناپیداری برای ترکیب با قیر مناسب نیستند. دسته غیر آلی یا شیمیایی در نتیجه ترکیب چندین مواد بدست می آید مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید اهن قرمز، اکسید کروم سبز و … مناسب برای ترکیب با قیر است. قیر های رنگی از ترکیب رنگدانه ها و قیر بدست می آید و محدوده رنگی که در نتیجه به دست می آید طیفی بین رنگ های زرد تا آبی می باشد.

رنگ دانه ها چیست

رنگدانه ها مجموعه ای از ترکیبات هستند که دارای رنگی شدید هستند و در رنگ آمیزی سایر مواد استفاده می شوند. این مواد رنگ آمیزی نیز رنگدانه های بیولوژیکی یا بیوکروم نامیده می شوند که عمدتا به رنگدانه های واقعی اشاره دارد. این رنگدانه های بیولوژیکی در آب نامحلول هستند و به صورت ذرات آسیاب شده به صورت جامد با مایعات استفاده می شوند.

ما می توانیم انواع رنگدانه های بیولوژیکی را در گیاهان و حیوانات پیدا کنیم. رنگدانه ها توسط موجودات زنده تولید می شوند و دارای رنگی هستند که از تکنیک های جذب رنگ ناشی می شود. دو نوع رنگدانه مختلف وجود دارد که بر اساس منابع آنها طبقه بندی می شوند.

رنگدانه ها به طور کلی در 4 دسته فشرده، پودری ، گرانول و دوغاب وجود دارند.

مقدار رنگدانه‌ های مصرفی:

مقدار مصرف رنگدانه ها برای تولید قیر رنگی بر اساس نوع رنگدانه، مقدار تولید نهایی و رنگ نهایی تعیین می شود. به این صورت که رنگ قرمز که توسط اکسید اهن قرمز به راحتی در قیر ایجاد می شود ولی رنگ هایی مانند زرد و یا سبز نه، بدین منظور در رنگ های روشن از سنگدانه های رنگی به همراه رنگدانه ها در ترکیب نیز استفاده می شود. سه رنگدانه اکسید آهن ، یعنی سیاه ، قهوه ای و قرمز ، به صورت درصد وزن سیمان در محدوده 5 تا 30 درصد به صورت جداگانه به مخلوط قیر اضافه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *