آیا قبل از نقاشی باید پرایمر استفاده کنم

آیا قبل از نقاشی باید پرایمر استفاده کنم

پرایمر در نقاشی ساختمان

با گذشت سالها رنگها و پرایمرها از نظر کیفیت بهتر و بهتر می شوند.نه تنها فرمول ها بهتر می شوند ، بلکه بسیاری از رنگ های با کیفیت بالا فاقد VOC هستند ، به این معنی که از نظر سلامتی برای شما ، خانه و کیفیت هوای خانه سالم ترند.

با این حال ، یک سوال که هنوز از صاحبان خانه دریافت می کنیم این است که آیا شما نیاز دارید دیوارهای داخلی خود را قبل از نقاشی پرایمر یا آغازگر بزنید.سالها پیش ، بسیاری از متخصصان نقاشی توصیه می کردند که هر بار که نقاشی می کنید ، آغازگر را استفاده کنید.اما امروزه با وجود این رنگهای با کیفیت و موثر در بازار ، ممکن است بسیاری از صاحبان خانه هرگز نیازی به شکستن یک قوطی آغازگر نداشته باشند.

آنچه باید درباره پرایمر و رنگ بدانید

قبل از اینکه ما به عنوان عمده فروشی رنگ ساختمان به شما بگوییم چه زمانی باید از یک آغازگر در پروژه بعدی رنگ آمیزی دیوار داخلی خود استفاده کنید ، ابتدا میخواهیم توضیح دهیم که آغازگر چیست و چه کاری انجام می دهد.

پرایمر شباهت زیادی به رنگ دارد ، اما غلظت بیشتری به همراه یک چسب در آن دارد.در اصل سطح را آب بندی می کند و یک منطقه صاف و تمیز را برای چسبندگی رنگ روغنی اصفهان فراهم می کند.از بعضی جهات ، بیشتر از اینکه رنگ باشد ، چسب یا درزگیر است.

آنچه باید درباره پرایمر و رنگ بدانید

چند مورد وجود دارد که شما همیشه قبل از نقاشی نیاز به پرایمر دارید.

  • اگر سطح متخلخل است

اگر سطح متخلخل است ، همیشه قبل از رنگ آمیزی ، از پرایمر استفاده کنید.اگر ابتدا پرایمر نزنید ، این ماده به معنای واقعی کلمه رنگ شما را به خود جذب می کند.دیوار خشک جدید کاملا متخلخل است.چوب های تصفیه نشده نیز بسیار متخلخل است.اگر به فکر این هستید که در اتاق کار خود روی آن تخته های چوبی قدیمی نقاشی کنید یا مجموعه ای از قفسه ها را نقاشی کنید ، ابتدا باید از پرایمر استفاده کنید.

  • اگر سطح براق است

چسباندن رنگ روی سطوح براق سخت است.اگر دیوار با رنگ براق ، پوشانده شده باشد یا اگر روکش چوب از بین رفته باشد ، می توانید از پرایمر در نقاشی ساختمان استفاده کنید.

  • در صورت لک شدن سطح

از پرایمر قبل از رنگ بر روی دیوارهای داخلی لکه دار استفاده کنید.

اگر دیوارهای شما لکه ای دارند (آسیب آب ، لکه های دود ناشی از پخت و پز یا شمع ، پروژه های “هنری” بچه ها) ، از پرایمر استفاده کنید.از آنجا که آغازگر بیشتر شبیه درزگیر / مسدود کننده است ، این لکه ها را مهر و موم می کند تا نشت نکند و از طریق رنگ نمایان نشود.

با این حال ، قبل از اینکه لکه ها را پر کنید ، در بعضی موارد بسیار مهم است که در درجه اول هر مشکلی که منجر به ایجاد لکه شود را برطرف کنید.به عنوان مثال ، اگر لکه های آب قدیمی دارید ، قبل از رنگ آمیزی مطمئن شوید که نشت به طور کامل برطرف شده است اگر این کار را نکنید بعداً مشکلات بیشتری ایجاد می کند (با ایجاد لکه به عنوان کمترین مشکل!)

پرایمر در نقاشی ساختمان

  • اگر سطح بو دار است

اگر صاحبان خانه یا مستاجرهای قبلی سیگاری بودند ، حیوانات خانگی داشتند ، یا غذاهایی با بوی شدید می پختند ، دیوارها احتمالاً خیس شده و آن بوها را حفظ کرده اند.یک پرایمر با کیفیت بالا بوها را بسته و از بین می برد و از بازگشت آنها جلوگیری می کند.

  • اگر رنگ به شدت تغییر می کند

هنگامی که از یک رنگ بسیار تیره به یک رنگ بسیار روشن می روید ، بیشتر باید قبل از نقاشی پرایمر کنید.اگر می خواهید از دردسر پنج یا شش لایه رنگ خلاص شوید و در مصرف رنگ صرفه جویی کنید ، قبل از قرار دادن رنگ ، پرایمر بزنید.اغلب محبوب ترین رنگ آغازگر برای پوشاندن رنگ های شدید یا آماده سازی دیوار برای رنگ های شدید خاکستری است.

اگر در یکی از شرایط بالا قرار دارید ، بهتر است قبل از افزودن رنگ ، از پرایمر استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *